Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Μάχη γιγάντων για τις παιχνιδομηχανές


Από τα μέσα Σεπτεμβρίου που ξεκίνησε η διάθεσή του, το Move για το Play­Station 3 της Sony πούλησε 1,5 εκατ. τεμάχια στην Ευρώπη και 1 εκατ. στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Microsoft ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη την πώληση του Kinect για το Xbox 360 στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού -με την Ευρώπη να έπεται στις 10 Νοεμβρίου- και εκτιμά ότι μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 4 με 5 εκατ. πωλήσεις μέχρι το τέλος του 2010.
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά μεν για το χώρο της τεχνολογίας, αλλά δεν προκαλούν και ιδιαίτερη έκπληξη σε όσους παρακολουθούν το χώρο των παιχνιδομηχανών, όπου το PlayStation 3και το Xbox 360, είναι οι δύο από τους τρεις σημαντικότερους «παίκτες».

ΕξέλιξηΤόσο το Move όσο και το Kinect αποτελούν βασικά κομμάτια στην εξέλιξη των παιχνιδομηχανών, μία αγορά, η αξία της οποίας υπολογίζεται στα 60 δισ. δολάρια. Το PlayStation 3 και το Xbox 360 όταν κυκλοφόρησαν πριν από περίπου 4 χρόνια ήταν πολύ καλύτερα από τεχνικής πλευράς από το Wii της Nintendo, του έτερου «παίκτη» της αγοράς. Όμως, το Wii πήρε την πρώτη θέση στις πωλήσεις, επειδή το ασύρματο χειριστήριό του με αισθητήρα κίνησης προσέφερε τη δυνατότητα για μεγαλύτερη συμμετοχή στα παιχνίδια επειδή ο παίκτης δεν πατά απλώς κουμπιά, αλλά σκύβει, κινείται, κ.λπ. ανάλογα με το παιχνίδι.
Τώρα, Sony και Microsoft προσπαθούν να πάρουν πίσω τα ηνία. Το Move είναι μία πιο εξελιγμένη μορφή του χειριστηρίου του Wii και οι κριτικές που έχει λάβει είναι ιδιαίτερα καλές και γι’ αυτό κινούνται και σε υψηλά επίπεδα οι πωλήσεις.
Το μόνο που έχει να κάνει η Sony είναι να κυκλοφορεί αρκετά παιχνίδια που να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του Move ως τηλεχειριστηρίου με αισθητήρες κίνησης. Όμως, το Kinect προσπαθεί να πάει ένα βήμα παραπέρα, καθώς δεν έχει... χειριστήριο. Πρακτικά, πρόκειται για ένα αξεσουάρ που συνδέεται με το Χbox 360 και επιτρέπει στο χρήστη να παίζει κάνοντας κινήσεις με τα χέρια του ή το σώμα του!
Θεωρείται, γενικώς, ό,τι πιο περίπλοκο έχει παρουσιαστεί στον κλάδο και γι’ αυτό είναι και από τα πλέον αναμενόμενα προϊόντα της φετινής χρονιάς στο χώρο της τεχνολογίας.

ΠαρουσίαΓια τη Microsoft το Kinect είναι ιδιαίτερα σημαντικό, δεδομένου ότι επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της στο χώρο των παιχνιδομηχανών όπου τα 45 εκατ. Xbox και Xbox 360 που έχουν πουληθεί είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο, αλλά όχι αρκετό για την πρώτη θέση στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά, αποτελεί και θέμα πρεστίζ για τη Microsoft η εμπορική επιτυχία του Kinect, προκειμένου να δείξει ο αμερικανικός κολοσσός ότι μπορεί να κάνει και κάτι παραπάνω από τα Windows και το Office. Σε κάθε περίπτωση, η έλευση των Move και Kinect ενδέχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στη «μάχη» των Χριστουγέννων, που παραδοσιακά αποτελούν την καλύτερη περίοδο για την αγορά μίας παιχνιδομηχανής ή αξεσουάρ που συνδέονται μ' αυτήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου