Θα περνούσε το Κονκόρντ, σαν σταµατηµένο! Με ταχύτητα 6πλάσια από εκείνη του ήχου, το νέας γενιάς αεροσκάφος που θέλει να κατασκευάσει η NASA θα µπορείνα καλύψει την απόσταση από το Σίδνεϊ στη Νέα Υόρκη σε µόλις δυόµισι ώρες αντί για... 21 που είναι σήµερα.
Η δοκιµή που έγινε πριν από λίγες µέρες στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ «κούφανε» όλους τους παρατηρητές, καθώς το πειραµατικό αεροσκάφος που έφερε κινητήρα τύπου Scramjet, τροµοκράτησε τα πάντα στο πέρασµά του µε τον εκκωφαντικό του θόρυβο. Κατάφερε για πρώτη φορά να αναπτύξει ταχύτητα εξαπλάσια του ήχου (6 Μαχ) και να τη διατηρήσει για 200 δευτερόλεπτα. Το δε Κονκόρντ, αν ακόµη πετούσε, θα πήγαινε µε ταχύτητα µόλις 2 Μαχ, δηλαδή διπλάσια από εκείνη του ήχου.
Το νέο αεροσκάφος-πύραυλος πέταξε, δηλαδή, µε κάτι περισσότερο από 4.500 µίλια την ώρα, σε ύψος υπερδιπλάσιο από εκείνο που κινούνται συνήθως τα επιβατικά αεροσκάφη, δηλαδή στα 70.000 πόδια. Ο κινητήρας Scramjet, που σηµαίνει αυλοαεριωθητής υπερηχητικής καύσης, είναι το µυστικό στο όλο εγχείρηµα.
Το χαρακτηριστικό γνώρισµα που κάνει τους Scramjet να ξεχωρίζουν από τους συµβατικούς κινητήρες τζετ είναι ότι ζυγίζουν λιγότερο, δεν αποτελούνται από περιστρεφόµενα µέρη και κυρίως χρησιµοποιούν ως καύσιµο τον αέρα.
Ο αέρας που εισέρχεται στον αγωγό εισόδου µε υπερηχητική ταχύτητα συµπιέζεται και αναµειγνύεται µε υδρογόνο, το οποίο αναφλέγεται και από την απαγωγή θερµών καυσαερίων προκαλείται η ώθηση.
Υπερηχητική πτήση
Οι κινητήρες αυτοί µπορούν να λειτουργήσουν µόνο σε πολύ υψηλές ταχύτητες, εκµεταλλευόµενοι τη ροή του αέρα που εισέρχεται µε ορµή µέσα τους, και το συγκεκριµένο πειραµατικό αεροσκάφος της Πολεµικής Αεροπορίας µε κινητήρα Scramjet µεταφέρθηκε σε υψόµετρο 50.000
ποδιών προσδεδεµένο στο πτερύγιοενός βοµβαρδιστικού B-52. Από εκεί απελευθερώθηκε για τη σούπερ υπερηχητική του πτήση. Η αλήθεια είναι ότι η φιλοσοφία πουδιαπνέει τη λειτουργία των κινητήρων τέτοιου τύπου µόνο καινούργια δενείναι. Αλλο όµωςνα το σχεδιάζεις στο χαρτί καιάλλο να προσπαθήσεις να επιλύσεις ταπροβλήµατα που παρουσιάζει στην πράξη, όταν καλείται να κινηθεί µε τόσο ιλιγγιώδη ταχύτητα χωρίς να... τσουρουφλιστεί πρώτα απ’ όλα από την τεράστιαθερµότητα πουπροκαλεί η τριβή µε τον αέρα.
Η ουσία είναι ότι στοπαρελθόν πολλοί ειδικοί στήριξαν τις ελπίδες τους σε τέτοιου είδους κινητήρες για να γίνει πραγµατικότητα το ταξίδιπρος τον Αρη. Ωστόσο, καθώς µια τέτοια προοπτική φαντάζει ακατόρθωτη για τα επόµενατουλάχιστον 10 χρόνια, είναι πολύ πιο πιθανό να δούµε αυτούς τους εξελιγµένους κινητήρες να εξοπλίζουν φουτουριστικά αεροσκάφη, τα οποία θα µεταφέρουν σαν αστραπή τους επιβάτες από τη µία άκρη του κόσµου στην άλλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου